PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY DLA INSTYTUCJI PUBLICZNYCH

PROGRAM SZKOLENIA

WYBRANE ELEMENTY PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO

  • historyczne i pisane źródła protokołu dyplomatycznego
  • najważniejsze zasady protokołu dyplomatycznego
  • precedencja w relacjach międzynarodowych
  • predecencja stanowisk publicznych w RP
  • organizacja spotkań krajowych i wizyt zagranicznych zgodnie z zasadami protokołu dyplomatycznego
  • rola i rodzaje upominków oraz sposoby ich przekazywania
  • składanie kwiatów, wiązanek i wieńców
  • przywileje dyplomatyczne
  • flaga Rzeczypospolitej Polskiej i protokół flagowy
  • rola ceremoniału wojskowego w wydarzeniach państwowych
  • ETYKIETA STROJU JAKO ELEMENT BUDOWY WIZERUNKU

  • dress code czyli odpowiedni strój do okazji
  • charakterystyka i elementy business casual (strój swobodny)
  • charakterystyka i elementy business suit (strój spacerowy)
  • charakterystyka i elementy dark suit (strój wizytowy)
  • zegarki, perfumy i inne dodatki
  • najczęściej popełniane błędy stylistyczne i jak je naprawić
  • sprezzatura – czym jest i jak z niej korzystać
  • charakterystyka i elementy black tie / smokingu (strój uroczysty)
  • elegancja w dawnych czasach...
  • ETYKIETA STOŁU, ORGANIZACJA PRZYJĘĆ I KULTURA WINA

  • społeczna rola wspólnego spożywania posiłków
  • najważniejsze zasady zachowania się przy stole
  • pochodzenie, znaczenie i rola sztućców
  • zasady poprawnego nakrycia do stołu
  • przyjęcia oficjalne: lampka wina, przyjęcie koktajlowe, bufetowe i zasiadane
  • zasady udziału w przyjęciach oficjalnych, bankietach, uroczystych kolacjach
  • zasady organizacji przyjęć: ustalenie menu, nakrycie do stołu i rozsadzenie gości
  • organizacja przyjęcia oficjalnego na przykładzie obiadu wydanego na cześć głowy państwa
  • znaczenie kulturowe wina i jego rola podczas przyjęć i spotkań towarzyskich
  • wina białe, czerwone, wytrawne, słodkie, musujące, jednoszczepowe, kupażowane
  • zasady wyboru, podawania, spożywania win oraz parowania ich z jedzeniem
  • jak uniknąć faux pas, czyli czego nie robić podczas przyjęcia
  • CZAS TRWANIA – 8 GODZIN WYKŁADOWYCH

    DLA GRUPY DO 15 OSÓB

    SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

    contact-image